Monday, September 17, 2012

Malam Gema Pusaka (Pusaka Gayong)


Majlis : Gema Pusaka
Tempat : Institut Perguruan Bahasa Melayu, KL
Tarikh : 15 Sept 2012


Sehari sebelum majlis tersebut, rehersel diadakan bagi memastikan perjalanan majlis lancar. Hampir jam 1 pagi saya beransur sesudah rehersel tersebut. Majlis yang penuh dengan adat dan istiadat tersebut itu dirasmikan oleh YM Dato Raja Abdul Majid (Guru Pak Ndak Majid), kemudian dilancarkan pula oleh En. Maliki (Presiden Majlis Belia Malaysia) sebagai tanda pertubuhan ini kembali meneruskan aktivitinya di KL berkesinambungan dari yang lalu.

Sebagai kumpulan pengiring, kami turut rasa teruja dalam majlis yang gilang-gemilang ini. Menyaksikan majlis yang penuh dengan adat-istiadat silat Melayu ini sangat menarik. Tambahan pula ucapan Guru Pak Ndak Majid yang bersemangat dan sungguh mengujakan. Rasanya, kalau ada anak-anak muda di luar sana yang mendengarkannya pasti akan turut bersemangat. Selain dari itu, acara penganugerahan selempang kepada para jurulatih turut diadakan.


p/s : Terima kasih kepada Cikgu Azrul yang menjemput kami untuk memeriahkan lagi majlis tersebut. Juga kepada rakan dari Kump Gendang Songket Emas.

Kredit gambar : Cikgu Azrul dan Tuan Cheeze Nan.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP