Monday, September 17, 2012

Semalam Di Bukit Kiara


Majlis : Walimatul Urus
Tempat : Kelab Golf Perkhidmatan Awam (KGPA),
Bukit Kiara, KL.
Tarikh : 16 Sept 2012


Alhamdulillah, majlis yang diadakan di KGPA berjalan lancar, dan tugas kami sebagai kumpulan penyeri dalam majlis dapatlah dilaksanakan dengan izin Allah. Majlis tersebut adalah merupakan majlis perkahwinan puteri anakanda Cikgu Din (Lian Padukan), dengan suasana yang penuh gemilang dan dijalankan berserta dengan adat-adat Melayu yang cukup indah.

Menyinggah di Masjid Pusat Bandar Damansara

Tambahan pula dengan adanya persembahan silat dari Perguruan Lian Padukan, majlis menjadi berseri-seri. Inilah kali kedua kami bermain di sini atas jemputan beliau. Sebelum dari ini, atas jemputan beliau juga tetapi majlis anak saudaranya.

Dengan Cikgu Ramli

Seperti biasa, tugas KGGK adalah mengiringi persembahan silat, berarak dan juga mengiringi perjalanan pasangan mempelai turun dari singgahsana untuk bersantap. Kebetulan kami terserempak dengan rakan-rakan dari PUSAKA (Perkerisan KL dan Busana Tradisi), menjadikan kami begitu teruja. Diserikan pula dengan letupan bunga api yang memancar-mancar di udara, menjadikan majlis ini bertambah-tambah meriah. Sekalung tahniah diucapkan kepada pasangan mempelai dan juga tuan rumah yang mengadakan majlis yang penuh gemilang dan 'hidup'.

Namun disebabkan rakan kami ada tugas, kami terpaksa beransur awal; hanya sempat menikmati sedikit juadah dan hiburan dari kumpulan Bale Bale. Apapun, alhamdulillah majlis berlajan lancar.

p/s : Terima kasih kepada tuan rumah, Cikgu Din Lian Padukan yang menjemput kami, rakan-rakan dan kenalan.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP