Sunday, January 22, 2012

Apo Kono Eh Jang - Semalam di Negeri Sembilan

Sesi latihan

20.1.12 - Alhamdulillah, malam semalam saya berkesempatan mengunjungi Kump Sanggar Sembilan, di Senawang, Negeri Sembilan. Tidak dirancang awal, cuma ditakdirkan saya memang ke sana untuk mengambil isteri di IPG Raja Melewar (IPGRM) untuk bercuti. Saya memutuskan untuk tidur semalam di sana.

Latihan

Apabila tiba di sana, sempatlah juga saya merayap di sekitar Giant dan menikmati hidangan makanan. Lebih kurang jam 8.30 malam, saya menunggu mereka di depan IPGRM dan terus sahaja ke rumah Sdr Mawlid. Dimulakan dengan sesi beramah-mesra dan diakhiri dengan sesi bergendang dan mengeteh.

Sedar-sedar, jam sudah 3 pagi. Humang aih! Terpaksalah saya beransur kerana ada tugas bergendang di Cheras Perdana (CP3). Ada lapang, Insya-Allah saya sampai lagi di sana.

* Kumpulan Sanggar Sembilan juga memainkan irama Gamelan, Cak Lempong dan menjalani latihan silat serta aktif membuat persembahan kebudayaan di sekitar Negeri Sembilan dan menerima jemputan di mana-mana.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP