Thursday, December 16, 2010

Falsafah Gendang Silat

Bengkel gendang silat ini hanya merupakan slot di dalam Kursus Motivasi kelolaan Ahadancoach di Ulu Tiram, JB dahulu. Kami dijemput oleh mereka untuk memberikan penerangan ringkas tentang gendang silat dan sekaligus mengadakan satu aktiviti permainan bersama perserta yang terdiri daripada murid-murid sekolah di sekitar Johor Bahru.


Teringat apabila sekali lagi Ahadancoach meminta AVA dengan kerjasama KGGK membuat kertas konsep berkenaan kaitan gendang silat di dalam kursus motivasi yang bakal diusahakan kelak, insya-allah; maka saya teringat gambar-gambar ini untuk diabadikan dalam blog KGGK. Ini sebagai suatu tandaan bahawa seni muzik gendang silat ini tidaklah hanya tertakluk dalam permainannya sahaja, malah dapat diketengahkan sebagai suatu yang bermanfaat dalam perihal yang lain jika dihayati. Intipati dalam permainan gendang silat diambil untuk dijadikan kertas konsep yang sudah dihantar ke Ahadancoach.

Sekiranya ada rezeki, ke JB sekali lagi insya-allah. Kami mengucapkan terima kasih kepada Ahadancoach yang memberi kepercayaan kepada kami. Terima kasih abang Bro ...

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP