Tuesday, August 19, 2008

Laporan 16/8/08 : - Sek.3, Shah Alam & MBPJ, PJ

Awal-awal lagi saya menghantar sms pada mama (yang menjemput kami) mengatakan bahawa kami dalam perjalanan ke sana. Jam 10.30 pagi, kami sudah berkumpul di rumah Cikgu Ramli dan mengadap cekodok yang enak. Hehehe terima kasih cikgu. Dalam 45 minit kami sampai di kawasan Seksyen 3. Kebetulan salah seorang ahli, Hizzal memang tinggal di sana, jadi mudahlah untuk kami menuju ke situ. Sebab kalau tak ya, ya, memang meraban di kawasan Shah Alam. Nampak sama saja, penuh dengan round about yang kelihatan semacam saja. Hizzal memetakan saya terus ke tempat tersebut. Tinggal nak cari rumah untuk bergendang.

Setibanya di sana, saya sudah mengapi-apikan mama untuk memeluk semua ahli kumpulan. (Padan muka kau Azhar! Hari itu kau kenakan aku hahaha...). Barang dan peralatan kami letak dahulu, dan mama dan tuan rumah (adik mama) sibuk menyuruh kami untuk makan terlebih dahulu. Tapi biasanya kami makan selepas bermain, sebab mengah nanti kalau perut sudah penuh. Kami pun memulakan permainan setelah diberikan lampu hijau oleh mama. Tapi hanya sempat meniup satu lagu, DJ bertugas sudah 'potong' dan menyanyi 2, 3 lagu. Begitulah keadaannya sehingga tengahari. Tepat jam 1, saya mengajak rakan-rakan untuk makan tengahari dulu. Lagipun berarak pengantin dijangka dalam jam 2 petang. Perut sudah menrengat-rengat lapar, ditambah pula dengan DJ yang kami katakan syok sendiri. Hehehe ...


Tepat jam 2 petang, kami mengiringi pengantin hingga ke tempat yang ditetapkan. Sesudah itu DJ perasan terus memainkan peranannya, jadi kampi tak berpeluang untuk bermain sangat. Hanya sekali2 sahaja. Memikirkan keadaan begitu, mood kami untuk bermain hilang terus. Cukup jam 3, kami mula mengemaskan barang-barang dan ingin beransur. Daripada bermain dalam keadaan marah, lebih baik kami beredar. Kemudian ditahan oleh mama dengan mengatakan dia akan menyuruh DJ itu berhenti bercakap dan menyanyi serta memberi laluan kepada kami untuk bergendang hingga jam 4 tanpa sebarang gangguan dari DJ tersebut. Apa lagi, kami pun pulun kaw2 hingga jam 4 dan berhenti seperti yang ditetapkan. Dan DJ perasan itu terus menyambung aktiviti keperasanannya hinggalah kami beredar. Hanya dia menyanyi berkaraoke, tidak pun dipelawa mana-mana tetamu di situ untuk berkaraoke seperti kebiasaannya. Kami senyum dan terus beredar. Sambil itu mama mengatakan sudah ada orang yang berminat untuk menempah kami. Alhamdulillah. Terima kasih mama kerana menjemput kami bergendang pada hari tersebut. Syukurlah.




0 comments:

Related Posts with Thumbnails

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP