Thursday, November 15, 2007

Laporan 10/11 - Kenduri Anak PakTeh Mat

SAYA agak terkilan juga tidak dapat menghadiri majlis kahwin anak Pak Teh, memandangkan terdapat perkara yang perlu saya selesaikan sebelum menjelang akhir tahun ini. Namun rakan saya Bulat dan Hizal telah mewakili pihak kami di sini untuk ke sana. Kebetulan Pak Teh menelefon saya bertanyakan ada atau tidak kamera, jadi saya terus serahkan kamera ini untuk merakamkan gambar2 yang perlu, malangnya hanya sedikit gambar yang diambil (grrr!!!). Menurut maklumat yang diterima kenduri tersebut dihadiri oleh ramai jemputan, sehinggakan kereta terpaksa diparkir luar jalan besar. Itu belum masuk senarai mereka yang ingin bersilat, menurut Bulat - hampir satu buku sekolah senarai nama mereka yang ingin bersilat.
Tapi akhirnya hujan telah menenangkan suasana yang panas dan tanah yang digeluti oleh jejak2 manusia yang berpijak. Saya tersenyum mendengarkan itu. Menurutnya lagi orang yang datang bergendang juga ramai, guru saya dari Pahang, Pakcik Din Guai juga telah ke sana dan bertemu juga dengan Bulat tapi tidak sempat bersembang lama kerana terlalu ramai orang. Sekian adanya, Khairul dari Wangsa Maju melaporkan.


  • Siapa kata tiada peniup serunai wanita? Gambar ini sebagai bukti bahawa kaum hawa juga boleh meniup serunai. Yang penting, minat dan kesungguhan.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP