Wednesday, November 2, 2011

Kejor Yeop Kejor!


29 Okt


Hampir beberapa bulan sebenarnya mereka merancang untuk datang ke sini. Cuma pada 29 Okt baru sampai. Alhamdulillah, sesi latihan dimulakan pada hari Sabtu, meskipun kedatangan mereka pada tengahari, namun tiada masa yang dapat dibazirkan dengan melainkan berlatih. Sepanjang hari Sabtu tersebut, mulia tengahari sampai ke malam, Lela Rentaka dilatih perlahan-lahan. Irama lagu berjalan diperkemaskan supaya dapat bermain dengan baik, Insya-Allah.

Ahli Lela Rentaka yang hadir

Kedatangan 3 anak muda dari Pengkalan Pegoh ini membuatkan saya dah Sdr Sharul bersemangat. Sikit bilangan tidak menjadi soal, yang penting harus bersungguh. Sepanjang latihan beberapa perkara ditekankan agar dapat memantapkan lagi permainan. Sampai lewat jam 11.30 barulah kami berhenti berlatih. Sesi jamming juga diadakan sebelum latihan berakhir.

30 Okt

Sesi latihan

Jam 10, latihan dimulakan. Mana-mana pelajaran yang dipelajari semalam diulang dan ditambah lagi. Namun lebih kurang jam 2.30 kami berhenti latihan, kerana mereka mahu beransur pulang ke Perak. Moga-moga latihan yang dijalani bersama dapat membuahkan hasil dan mengindahkan lagi permainan Lela Rentaka, amin.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP