Monday, May 16, 2011

Putrajaya Oh Putrajaya

Bertempat di Dewan Kejiranan, Presint 9, kami menunaikan hajat tuan rumah yang menjemput kami untuk memeriahkan majlis perkahwinan anaknya. Alhamdulillah majlis berjalan dengan lancar semuanya. Syukurlah sudah dua, tiga kali bermain di situ, jadi tidaklah menggelabah nak cari tempatnya. DJ pun best, cuma satu sahaja yang kurang menarik apabila kami dipanggil kumpulan gamelan. Sedangkan kad nama sudah diberi, siap dengan nama kumpulan. Aduhai ... orang kita.

Bagaimanapun terima kasih kepada tuan rumah kerana sudi menjemput kami untuk menambahserikan lagi majlis walimatulurus anaknya.

Malam

Dek kerana teringat Azam (pemain gendang anak) yang khabarnya gering akibat terjatuh basikal, saya mengajak Cikgu Ramli untuk menziarahinya. Maklumlah, hari untuk ke Singapura sudah tidak lama lagi, risau juga tentang keadaan kesihatannya. Mujurlah hanya tanganya terseliuh dan tidak mengalami sebarang retak atau patah. Kalau tidak kacau juga kerana tempahan tiket kapal terbang ke sana sudah tetap. Alhamdulillah, malam itu hanya tinggal bengkak sedikit dan dijangkakan akan pulih sebelum ke bumi Temasik pada 3-5 Jun kelak.

Hampir jam 11 malam, barulah kami beransur kerana keesokan harinya ada jemputan di Merak Kayangan, Jalan Semarak pula. Kami, ahli KGGK mendoakan agar sdr Azam cepat pulih dan dapat memberikan persembahan yang terbaik di sana nanti, amin.

2 comments:

SH May 16, 2011 at 12:31 PM  

nasib baik dia tak kata "band".. - www.kssgayong.com

KGGK,  May 16, 2011 at 5:06 PM  

Sdr Hisyam,
begitulah adanya, tak mengapa, kita sama2 berjuang untuk memartabatkan lagi budaya Melayu, insyallah.

Related Posts with Thumbnails

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP