Tuesday, June 3, 2008

Laporan 31/5/08 - Dewan Banquet, Wisma MBSA

Alhamdulillah syukur majlis pada hari tersebut berjalan lancar, agak lama juga kumpulan kami tidak menggunakan Gendang Peribumi untuk berarak. Hampir setahun juga, maka pada hari tersebut saya berjanji untuk memberikan yang terbaik kepada Dato' Che Mat (bapa kepada pengantin lelaki). Setelah sehari sebelum , saya berasap di Dewan Banquet, MBSA kerana menaiki bas ke sana untuk rehersel. Syukurlah. Kebetulan juga ketika mengadakan persembahan itu, salah seorang klien yang menempah pada bulan 6 turut hadir dan menyaksikan persembahan kami. Semerta dia menghantar SMS mengatakan suami beliau mahukan cara berpakaian pada persembahan yang kami pakai, tak mau songkok! Saya membalas, setuju!

Hampir jam 3, kami menghentikan persembahan kerana memberi laluan untuk lagu2 berirama moden diputarkan. Kesian juga pada adik yang menjaga laptop lagu2 itu kalau tidak diberi peluang. Tiba-tiba sahaja, nombor h/f Dato' muncul di paparan skrin. "Dah abis ke? U main selang2 lah dengan lagu moden." Terkedu aku kerana sudah menyalin baju, terpaksa aku katakan permainan kami sudah tamat.

Walaubagaimana pun, pihak kami mengucapkan ribuan terima kasih kepada Dato Che' Mat yang sudi menjemput kami bagi memeriahkan lagi majlis persandingan anaknya.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP