Sunday, July 29, 2007

Laporan Majlis Pasino

Jam 7.50pg kami sudah terpacak di rumah PENA. Kami berbual2 dahulu sementara menanti majlis bermula seperti yang dijangkakan. Akhirnya Abg Long menegur dan kami berbual sekitar tentang dunia sastera yang berlaku. Tunggu punya tunggu, pemegang kunci PENA tak kunjung tiba. Hehehe ... Jam sudah menunjukkan hampir 9pg. Tanpa kami sedari barang2 persiapan penganjur telah dibawa masuk melalui tingkap rumah. Kami pun bersiap-siap untuk memulakan majlis dengan segera. Mujur kami tidak masuk melalui tingkap rumah. Pemengang Kunci tersengih2 apabila sampai di situ. Kami terus memulakan acara tanpa banyak bicara, menjalankan tugas seperti biasa. Beberapa lagu Melayu kami dendangkan dan lagu Bol Radha Bol mengakhiri acara. Perut sudah lapar tapi makanannya berada di dalam. Emm ... saya fikir lebih elok kami makan di luar sahaja - enggan menganggu majlis yang akan bermula sebentar lagi. Ternampak si Panah Arjuna yang duduk di barisan terkebelakang. Setelah diperkenalkan dengan Ramli Awang Musyid dan En Nordin (Tokeh Alaf 21), kami pun beredar. Saya mahu berehat, malam tadi hanya 1 jam sahaja lelap, petang mahu mengajar. Malam nanti mahu balik ke Muar menghantar mak dan atok. :)
Balik2 dapatlah seorang seplakstik cenderamata dari penganjur. Selak2 ada majalah dan pelbagai alatan untuk menulis dan sebuah novel cerita cinta! Hehehe. Terima kasih Abang Long dan Alaf 21.
Serunai - SF, Gendang Ibu - Shahrul, Gendang Anak - Azam, Gong - Azizul.

Gambar - Ihsan dari blog Kelab Peminat Alaf. Terima kasih.
Laporan PASINO dari bloggers yang hadir tentang Gemala Kasturi : -
Abang Long
Kelab Peminat Alaf

1 comments:

Abang Long August 1, 2007 at 5:02 PM  

Syukur Alhamdulillah dan TERIMA KASIH atas kehadiran Saudara. Sumbangan dari Saudara dan teman - teman seperjuangan amat dihargai.

Related Posts with Thumbnails

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP