Thursday, June 14, 2012

Selamat Pengantin Baru Buat Amir Lela Rentaka - 3.6.12

Gambar kenangan
Lela Rentaka, Lawi Merah, Gemala Kasturi &
Persatuan Seni Silat Terlak Lintau & Kuntau Jawa

Selamat pengantin baru kepada sdr Amir (Lela Rentaka), tahniah serta dengan ini dapat menjalani hidup rumah tangga yang bahagia dan kekal sampai bila-bila, Insya-Allah. Pada mulanya, wakil KGGK tidak dapat hadir tapi disebabkan adanya wakil dari KG Lawi Merah, kami dapatlah menghantar wakil KGGK untuk menghadiri majlis yang penuh bersejarah buat pasangan mempelai tersebut.

KG Lawi Merah sampai di KL, kurang lebih jam 5.30 pagi. Melihatkan mereka agak keletihan, saya menyarankan mereka agar berehat seketika. Tepat jam 7 pagi, kami bertolak ke Perak. Sempat jugalah kami berhenti singgah di RnR Rawang bagi mengisi perut yang kelaparan. Kemudian kami beransur semula dan tiba di sana lebih kurang jam 11 pagi. Tengok-tengok Kump Lela Rentaka sedang berlatih gendang. Kami pun turut serta.

Sesi jamming

Jam 12 tgh baru kami bergerak ke rumah pengantin. Tempat bergendang sudah siap, kami ngap dulu apa-apa yang patut di atas meja, sementara menantikan giliran untuk bergendang. Kemudian, kami bergendang. Gabungan KGGK dan Lawi Merah serta Lela Rentaka. Alhamdulillah, bersyukur amat saya melihatkan kemesraan yang terjalin. Namun bergendang tetap diteruskan.



Perarakan pengantin

Apabila pengantin sampai sahaja, kami berarak terlebih dahulu dan persembahan silat dari kumpulan Silat Terlak Lintau dan Kuntau Jawa. Majlis diteruskan dengan acara persembahan silat dari mereka. Kemudian, baharulah kami berhenti untuk makan tengahari. Kump Lela Rentaka pula meneruskan permainan gendang.

Gabungan Lawi Merah dan Lela Rentaka

Gabungan Lawi Merah dan Gemala Kasturi

Rehat seketika ...

Pengantin lelaki kena dera tiup serunai ... :)

Sesudah majlis, kami bergambar dengan pengantin dan perlahan-lahan beransur pulang, kerana Lawi Merah harus balik Muar pula. Tahniah sekali lagi kepada pasangan pengantin dan terima kasih buat Lawi Merah yang menumpangkan saya. Moga ikatan ahli KAGEM bertambah kukuh dan mesra terjalin sesama kita, Insya-Allah.

Perjalanan pulang dari Ipoh - Lebuh raya PLUS sesak!

Laporan dari blog Lawi Merah
Laporan dari blog Lela Rentaka

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP