Tuesday, August 2, 2011

Semalam Di Pasir Gudang

Berbetulan dengan urusan di Johor Bahru pada 30 Julai yang lepas, sempat saya menyinggah di Pasir Gudang, mengunjungi rakan2 dari Kump Gendang Warisan Tebrau untuk meninjau sejauh mana perkembangan mereka. Sesampai di sana, sdr Khairul menunggu saya di Perhentian Bas Larkin. Kami terus minum2 dan menyembang terlebih sebelum dibawa ke rumahnya. Malam selepas Isyak, kami berlatih dan kemudiannya bergendang. Alhamdulillah mereka masih lagi ingat pelajaran yang diambil sewaktu hadir ke KL.

Tempat latihan KGWT (dalam rumah sahaja!)

Sesi latihan

Selang tidak berapa lama, sebelum jam 12 malam, kami berhenti latih. Tempat berlatih di rumah sdr Khairul sendiri tidak mengizinkan untuk berlatih lebih lama. Rumah taman, al-maklum sahajalah. Tapi tak mengapa, semangat mereka untuk terus berlatih, wajar dicontohi. Teruskan latihan, Insya-Allah. Kami mendoakan semoga KGWT terus maju di persada pergendangan silat Melayu, amin.

p/s : Terima kasih kepada Khairul yang mengambil saya di Hentian Bas Larkin, juga membenarkan saya menginap di rumahnya. Juga kepada mereka yang hadir. Gambar tidak berapa terang - guna selfon saja. ;)

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP