Saturday, July 16, 2011

Majlis Demo dan Penerangan Ringkas Di Gayong PLKU


Bertempat di tempat latihan Gayong PLKU, kami berempat membuat sedikit demo permainan lagu berjalan dan gendang silat untuk para pelatih di situ. Sebelum dari itu, pertemuan dan perbincangan sudah dilakukan dengan Cikgu Idris, yang sebenarnya merupakan salah seorang kenalan lama di UKM. Hampir 15 tahun tidak bersua, namun atas nama gendang silat, alhamdulillah kami bertemu dan dapatlah bersembang panjang perihal yang berkaitan.

Pada malam tersebut, Cikgu Idris memperkenalkan kami dan juga sempatlah saya diberi peluang untuk memberi penerangan ringaks tentang peralatan dan permainan gendang silat aliran utara ini kepada mereka. Disamping itu, persembahan ringkas bersama dua pasang pesilat dilakukan. Syukurlah, sambutan yang diberikan cukup memberangsangkan, nanti menanti tarikh dan waktu untuk bertandang ke sana demi mengembangkan permainan ini.

Terima kasih seawalnya, diucapkan kepada Bro Rahim yang sudi berbincangan dan membawa KGGK ke sana. Juga kepada Cikgu Idris dan ahli Gayong PLKU. Semoga dengan ini, dapatlah kita menjalinkan persaudaraan hendaknya. Moga-moga juga terhasillah satu pasukan gendang silat Gayong PLKU dengan izin Allah.

p/s : Terima kasih kepada anggota KGGK yang turut hadir.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP