Monday, May 16, 2011

Selamat Hari Guru 2011

Untuk tahun ini KGGK tidak mahu terlepas lagi dari mengucapkan selamat hari guru dan iringan doa sejahtera, kesihatan berkekalan, murah rezeki dan bahagia dunia akhirat kepada barisan guru KGGK yang sejak dahulu sudi mengongsikan ilmu pergendangannya. Ibarat kata sesetengah orang, daripada mereka, mengenallah kami sedikit sebanyak A, B, C dalam dunia bergendang dan berserunai. Kami bersyukur amat dengan izin Allah, kerana dengan kesudian barisan guru menerima kami sebagai murid. Memang kalau mahu dihitung tidak terbalas jasa mereka.

Apa yang mampu dilakukan adalah meneruskan perjuangan dan warisan pergendangan Melayu aliran utara ini setakat mana yang daya. Tidak boleh dibayangkan bagaimana penat lelah guru2 terdahulu memastikan (dengan izin Allah) untuk memperpanjangkan seni ini agar sentiasa berkesinambungan dan berterusan sampai bila-bila. Tentunya banyak halangan dan cabaran dalam mengembangkan ilmu bergendang ini, jika dibandingkan dengan kami yang masih mentah lagi ini.

Segala nasihat dan pesan serta pengajaran sentiasa melekat di sanubari dan akan segar sampai bila-bila, dan kami juga berdoa agar ia akan berpanjangan hingga ke generasi akan datang. Dan pada hari 15hb terteralah Hari Guru seluruh Malaysia, maka dengan itu, kami KGGK mengucapkan sekali lagi selamat hari guru kepada barisan guru kami yang dikasihi. Kepada yang sudah tiada, mari sama2 kita sedekahkan bacaan fatehah buat mereka, bukan sahaja utk guru2 KGGK tetapi juga kepada seluruh guru2 gendang silat yang sekian tabah dan setia menaburkan jasa dan bakti kepada anak bangsa. Jasamu kami akan kenang sampai bila-bila. Terima kasih wahai guru sekalian ... terima kasih dan terima kasih.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP