Monday, May 23, 2011

Karnival Koperasi KL : 23 Mei 2011

YB Menteri - Sidang Akhbar

Tiga serangkai - Veron, Alif, Sharul

Syukur alhamdulillah, majlis yang bertemakan koperasi yang dianjurkan oleh Suruhanjaya Koperasi Malaysia berjalan lancar, semua atas izin Allah. Meskipun pertanyaan agak lambat daripada pihak pengurusan acara, namun dapatlah juga kami menunaikan hajat mereka untuk menambahserikan majlis yang diadakan. Seawal lagi, saya sudah dapat mengagak Jalan Medah Tuanku yang berhadapan dengan Maju Junction akan menjadi sesak. Di hari biasa pun sesak, apatah lagi majlis diadakan di situ. Tapi kami tak patah semangat, tugas tetap dijalankan.

Pandangan dari belakang pentas

Seawal sehari sebelumnya, taklimat ringkas diadakan. Hanya 10.30 malam barulah dapat diadakan. Sempat jugalah saya dan Azhar Tekpi berborak dari 8.30 - banyak juga topik yang dapat diperbincangkan. :)

Jam 10 pagi, kami baru sampai. Jangkaan untuk raptai penuh pada jam 8.30 pagi tersebut, saya kira baru dimulakan, kerana kami sempat lagi menyertai walaupun jam sudah menunjukkan 10.15 pagi. Tak dan lama, jam 11 pagi menteri pun tiba. YB Dato' Sri Ismail Sabri b. Yaakob tiba dengan paluan kompang. Bahagian kami tiba apabila YB mengetuk gong tiga kali tanda majlis dirasmikan. Ayam Didik bergema. Kemudian ketika YB melakukan lawatan tapak, kami bermain lagi dalam 3 lagu. Selesai sudah hajat penganjur.

Suasana majlis

Tapi hari ini, tugas meniup serunai diserahkan kepada sdr Sharul, jadi dapatlah saya berehat, main gong. Apa-apa pun, kami ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada sdr Azhar Tekpi yang menjemput kami bermain, juga Sdr Hisyam selaku Pengurusan Acara yang bertugas, SKM dan sekalian yang terlibat dalam menjayakan majlis tersebut. Wuallahua'lam.

2 comments:

Pappriq Al-Kepon,  May 24, 2011 at 1:33 PM  

..tahniah tuan..dan terima kasih atas bantuan di saat akhir ini..
..insya Allah..saya akan usahakan lagi yang terbaik untuk tuan-tuan..

KGGK,  May 24, 2011 at 4:56 PM  

Terima kasih, semoga dapat bekerjasama lagi dengan sdr Azhar.

Related Posts with Thumbnails

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP