Tuesday, November 23, 2010

Sesi Kedua Bersama Krew Majalah3 : 13.11.10

Hampir semuanya tidak berapa biasa dengan kawasan Shah Alam. Tiada pun antara kami yang benar-benar mengetahui di manakah lokasinya penggambaran malam itu. Hanya dipetakan melalui alamat yang diberikan oleh sdr Hisham - Dewan MBSA, Sek.8.

Namun perjalanan sudah dirancang lebih awal, jam kurang lebih 7.45 mlm, kami terus ke masjid Shah Alam, itupun berpandukan pada pengalaman yang lepas. Seminggu sebelum itu saya pergi ke Pejabat Pelajaran.

Alhamdulillah, seusai solat, kami menjamu makan percuma yang disediakan oleh pihak masjid. Saya kira itu adalah sedekah dari para jemaah yang menderma. Syukurlah. Ada orang tu sampai layan sampai tiga bungkus (phewww ...).

Keluar sahaja dari masjid, berposah kami mencari dewan. Ingatkan Dewan MBSA yang besar tu, rupa-rupanya - Dewan Angsana, bersebelahan dengan kawasan perumahan. Memang mencabar kalau tak biasa dengan jalan di sana.

Cikgu Ramli diwawancara

Malam itu tidak ada apa-apa sangat bagi pasukan gendang, hanya bermain lagu silat dan patani; berulang 2 kali seperti sebelum ini. Bezanya kali ini ada Mat Arip dan Alang - kedua-dua dapat bermain, serta Cikgu Ramli. Selesai sesi bergendang, En Amin menemuramah rakan-rakan yang belum ditemuramah sebelum ini. Saya hanya berehat sambil memerhatikan rakan-rakan Silat Gayong yang bersilat untuk dirakam dan juga ada beberapa yang memasak minyak - mandi minyak.

Krew KGGK pada malam tersebut

Tidak berapa lama, kami berehat sesudah selesai penggambaran. Cikgu pula berbual panjang dengan En Amin. Saya dan rakan-rakan berkemas, siap-siap untuk pulang. Tengok jam, sudah hampir 12 tengah malam. Sesudah bersalaman dengan rakan-rakan silat dan krew Majalah3, kami beransur. Penat ... esok paginya ada tugasan lain menunggu.

'Kalau aku bersilat ...'

p/s : Gambar tidak berapa jelas, guna kamera selfon sahaja. :)

Bhg 1 - klik sini

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP