Sunday, March 11, 2012

Oi Kome Derian Dah Berbunge ...

Jam 3 pagi - masih selera untuk makan!
( Restoran Nasi Kandar Karisma)

Undangan kali ini ke Tambun, Perak. Tuan rumah merupakan rakan kepada Cikgu Ramli yang pernah di tempat yang sama. Dengan izin Allah, kami sampai di Simpang Pulai jam 4 pagi. Dek kerana tiada tempat, kami menyinggah tidur di rumah abang kepada Sdr Ejam Lela Rentaka. Terima kasih sangat-sangat kepada beliau dan abang yang membenarkan kami menumpang semalaman.

10 Mac - Pagi

Sarapan pagi rumah Sdr Ejam


Persembahan KGGK

Selesai persiapan, kami dijemput oleh Sdr Ejam ke rumahnya untuk menikmati sarapan pagi. Alhamdulillah, sekali lagi ucapkan terima kasih atas kebaikan keluarga beliau. Jam 11 pagi, baru kami bergerak dari Pengkalan Pegoh ke Tambun. Perjalanan tidaklah jauh sangat, lebih kurang setengah jam sahaja. Setibanya di sana, tuan rumah terus membawa kami ke tempat untuk bergendang. Tak bertangguh, kurang lebih jam 12 tgh, kami mula bermain santak ke 1 petang.

Dan kemudiannya mengiringi pasangan mempelai atas permintaan pihak tuan rumah. Rupa-rupanya tiada pasukan kompang, kami sangkakan ada. Tapi tak mengapa, dapatlah juga KGGK menyumbang serba-sedikit untuk memeriahkan majlis tuan rumah walaupun di saat-saat akhir.


Lauk pengantin! Ula la la ...

Lebih kurang jam 3.30 kami menutup tirai dan makan time! Menjadi orang terakhir, alhamdulillah, kami dihidangkan lauk pengantin (pengantin tak lalu nak makan - hehehe). Memandangkan cuaca sudah mendung, maka kami meminta izin untuk bergerak semula ke KL. Namun sebelum itu, kami sekali lagi singgah di Pengkalan Pegoh kerana mahu menghantar gendang.

Perjalanan balik ke KL diiringi hujan yang tidak henti-henti

Jika tidak dikeranakan Cikgu Ramli dan Sdr Azam ada hal yang perlu diselirahkan, tentu kami akan bermalam lagi untuk bersama Lela Rentaka. Tapi apakan daya, sudah tertulis untuk kembali semula ke KL :(

p/s : Terima kasih kepada Sdr Ejam, Grup Lela Rentaka yang menunggu kami hingga jam 4 pagi - walaupun dapat berbual sebentar sahaja. Khususnya kepada tuan rumah yang menjemput kami ke sana; juga atas makanan yang sedap - layanan tip-top sey!

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP