Monday, July 5, 2010

KGLM Di National Pencak Silat Championship 2010

Hasil gambar pencilokan dari FB Fizah - Pengurus KGLM (yang jelita tapi garang :) Singapore mali don't play-play ah! Tahniah diucapkan, insya-Allah berkat usaha yang berkekalan, moga-moga dipermudahkan pembelajarannya, amin.



Bersama ini ditampal video klip semasa persembahan penutup National Pencak Silat Championship 2010. Lagu yang dibawa adalah 'Layang Mas'. (Harap diceritakan rinci dalam blog KGLM akan datang).

Kata KGLM ia adalah jemputan untuk majlis penutup National Pencak Silat Championship 2010. Meskipun masih baru, namun kami menggalakan mereka untuk mencuba dan insya-Allah suatu masa nanti KGLM akan diiktiraf di sana. Pakcik Din Guai dan Pak Teh Mat Khir pernah berkata bahawa suatu masa dahulu di bumi Temasik memang ada permainan gendang ini tapi entah bila kala agaknya ia semacam pupus di dan tidak lagi dimainkan di sana.

Harapan kami semoga KGLM akan terus melestarikan dan mengembang biakkan di bumi Temasik dengan irama gendang silat aliran utara ini. Dan semoga ia tidak pupus lagi di bumi Temasik dengan kehadiran KGLM. Akhir kalam untuk entri ini - bila nak mai KL lagi?

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP