Pages

Sunday, April 8, 2012

Yeop Kejor Yeop, Kami Datang Lagi

6 - 7 April 2012 - Ke Pengkalan Pegoh, Perak

Keadaan di Tol Sungai Buloh

Alhamdulillah, walaupun jalan keluar dari KL untuk ke Ipoh agak sibuk, kami selamat sampai di sana, lebih kurang jam 10.30 malam. Ia sudah dijangka sehari sebelum kami beransur ke sana, pukul 6.40 petang bergerak, mana-mana jalan di KL sesak, tambahan pula hari Jumaat. Di tol Sungai Buloh pun boleh tahan sesak, kerana orang mahu pulang ke kampung.

Sesi jamming

Setibanya kami di rumah Yop, Lela Rentaka, berbual-bual sekejap dan terus bergendang. Hampir jam 12 baharulah kami berhenti. Dan seperti biasa, ia diakhiri dengan sesi mengeteh di kedai Tom Yam, sambil menikmati sate Pengkalan yang enak. Gerai sate itu pula dikendalikan oleh Sdr Akasha (salah seorang ahli Lela Rentaka), maka dapatlah makan percuma (Idan belanja hehehe...). Banyak perkara juga yang dibincangkan seputar perkembangan gendang Lela Rentaka dan hal-hal yang lain.

Sesi santai - mengeteh

Esoknya, kami merayap ke Jelapang, menziarahi rakan gendang di sana. Selesai sesi ziarah, kami ke rumah Akasha - ada jamuan sedikit. Tak hilang penat lagi, petang kami sesi latihan gendang dijalankan hinggalah jam 7 petang. Selesai rehat, dan solat Maghrib, kami bergerak semula ke KL. Alhamdulillah, jam 11 malam kami sampai di sini dengan selamatnya.

Latihan di sebelah petang

Jamuan di rumah Akasha

No comments:

Post a Comment

Sila tinggalkan nama anda, ketiadaan nama menyebabkan admin tidak akan menjawab komen anda.