Pages

Saturday, December 3, 2011

Perasmian Pembukaan Kedai Pana (Panasonic)


Tarikh : 26Nov 2011
Majlis : Perasmian Kedai Pana (Panasonic), Kemudi Timur Sdn Bhd
Lokasi : Taman Samudera, Gombak (Belakang Giant)

Anjuran :
Kemudi Timur Sdn Bhd

Syukur alhamdulillah majlis tersebut berjalan lancar. Dapatlah kami menunaikan tugas sebagai grup pengiring persembahan silat dan tomoi pada hari tersebut. Bermulanya mesej di fb, akhirnya membuahkan perkenalan lalu ikatan persahabatan terjalin. Sdr Fahmi dari Kemudi Timur beberapa kali menghubungi dan berbincang berkenaan tugas KGGK pada hari tersebut. Mula-mula dikatakan akan bermula dari jam 10 pagi - 4 petang.

Menanti giliran

Berderau darah saya, memikirkan ahli KGGK pula hari tersebut banyak komitmen. Yang ada cukup-cukup, malah terpaksa impot pemain gendang ibu, Sdr Nazir (Kump Gendang Taman Melati), syukurlah. Majlis itu akhirnya dimulakan pada jam 11.30 pagi untuk mengiringi kehadiran VIP yang merasmikan kedai tersebut.

Antara acara yang berlangsung

Namun apa yang lebih membanggakan adalah ia merupakan kedai kendalian anak Melayu, yang mempunyai 12 cawangan di merata pantai timur dan kini sayap perniagaan mereka berkembang di KL. Alhamdulillah dan tahniah dari kami.

Acara yang diselang-seli dengan persembahan silat dan tomoi memang menarik perhatian pengungjung dan orang yang lalu-lalang di situ. Meskipun sedikit penat, namun layanan yang diberikan oleh tuan rumah amat memuaskan hati. Terbaik ... Lebih kurang jam 3.00 petang, majlis berakhir dan kami beransur pulang.

Menikmati juadah sebelum beransur pulang

Bersama sdr Fahmi

Terima kasih kepada pihak yang menjemput kami, Syarikat Kemudi Timur, khususnya sdr Fahmi yang berhubung dengan kami, Sdr Nazir (Kump Gendang Taman Melati) dan Sdr Ejam (Kump Gendang Lela Rentaka), rakan-rakan yang terlibat dalam persembahan.

No comments:

Post a Comment

Sila tinggalkan nama anda, ketiadaan nama menyebabkan admin tidak akan menjawab komen anda.